İade & Değişim

Alışveriş Burada'dan satın aldığınız ürünleri 14 gün içerisinde ücretsiz ve kolay bir şekilde iade edebilir veya yanlış gelen ürünleri kolaylıkla değiştirebilirsiniz.

*Cayma hakkının istisnası olan ürünler bu kapsamda değerlendirilmeyecektir.

 

İade ve Değişim Aşamaları

  1. İade/Değişim Talebi Oluştur; Siparişlerim sayfasından ilgili siparişe girerek iade etmek veya değiştirilmesini istediğiniz ürünü bularak iade talebi oluştur butonuna tıklayın.
  2. Kargo Kodunu Not Et; Satıcı tarafından iade talebiniz uygun görüldüğü taktirde satıcı size ürünü göndermeniz için anlaşmalı kargo kodunu size iletecektir. Tarafınıza iletilen kargo koduyla birlikte ürünün faturasını kargo firmasına teslim etmelisiniz.
  3. İşleminiz Onaylansın; Gönderdiğiniz ürün satıcının eline ulaştığında eğer iade istemişseniz satıcı tarafından iade talebiniz onaylanarak ödemeniz için bilgi tarafımıza aktarılır. Tarafımıza iletilen bilgiden sonra 3 iş günü içerisinde ödemeniz hesabınıza otomatik olarak iade edilir. Eğer değişim talebinde bulunmuşsanız satıcı doğru ürünü kargoya vererek size ulaştıracaktır.

 

İade Koşulları

Ürünlerin cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için;

  1. Satın alınan ürünün orjinal kutusunda ve zarar görmemiş olması,
  2. Tüm tamamlayıcı aksesuarları ile birlikte olması,
  3. Varsa hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerle birlikte aynı anda gönderilmesi gerekir.

 

Sıkça Sorulan Sorular?

Soru; Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?

  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler (Chipgold, ziynet altın vb.)
  • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler
  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler (Fidan vb.)
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar (Telefon kontör siparişleri, dijital kodlar vb.)
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler (Montaj vb.)
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariği ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine yönelik hizmetler
  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik, kulaklık vb.)
  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde ve maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin ürünler (Toner, kartuş, şerit vb. her türlü yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler vb.)

 

Soru; Farklı teslimatlarımı tek seferde iade edebilir miyim?

  • Aynı sipariş içerisinde satıcısı aynı olan ürünleri tek seferde aynı pakette iade edebilirsiniz.
  • Aynı sipariş içerisinde satıcısı farklı olan her bir ürün için ayrı iade talebi oluşturmanız gerekmektedir.

 

Soru; Kargo gönderi kodunu tekrar nasıl alabilirim?

İade taleplerinde ürün gönderimi için verilen kargo gönderi kodları, kargo firmalarının sistemlerinde 7 gün boyunca geçerlidir. 7 gün içinde gönderim yapmadığınız durumda"Hesabım > İadelerim" sayfasından başvuruda bulunarak yeni bir gönderi kodu talep edebilirsiniz.

Tekrar kargo gönderi kodu alabilmeniz için ürününüzün size teslim edildiği tarihten itibaren başlayan 14 günlük sürenin geçmemiş olması gerekir. Eğer bu süre geçtiyse herhangi bir işlem yapılamamaktadır.

 

Soru; Kargo şubesinde ürün iadesi yapabilmek için ne yapmam gerekiyor?

Kargo şubesine gitmeden önce siparişlerim sayfasından iade etmek istediğiniz ürünü bulun ve İade talebi oluştur’a tıklayın.

Kargo şubesine vardığınızda kargo görevlisinin size verdiği iade formunu doldurmalı; görevliye bu formu, telefon numaranızı, kargo gönderi kodunu ve kargo firması bilgisini vermelisiniz.

 

Soru; Kargo şubesinde iade ettiğim ürünün iadesi kabul edilmezse ürün nereye geri gönderilecek?

​İade talebini oluşturduğunuz ekranda iade koşullarına uymayan ürünün gönderilmesi için belirttiğiniz adrese gönderim yapılacaktır.​

 

Soru; Kapıda iade yapabilir miyim?

Kargo firması teslimata geldiğinde ürünü teslim almayarak kapıda iade edilmesini sağlayabilirsiniz. İadenin gerçekleşebilmesi için ürünü açmamalı ve ürün ile birlikte gelen irsaliyeyi imzalamamış olmalısınız.

Ürününüz, kargo firması tarafından satıcıya teslim edildikten sonra geri ödemeniz bankanıza yapılır. Geri ödemenin hesabınıza yansıma süresi bankanızın belirlediği süreye göre değişiklik gösterebilir.

İadenizin durumunu Hesabım > İadelerim sayfasında ilgili siparişinizin detayından görebilirsiniz.

Soru; Kargo gönderi koduma nasıl ulaşabilirim?

  • Kargo gönderi kodunuz Alışveriş Burada'ya kayıtlı olduğunuz e-posta adresinize gönderilir.
  • Alışveriş Burada üzerinden, "Hesabım > İadelerim" sayfasından kargo gönderi kodunuza ulaşabilirsiniz. Kargo gönderi kodu başvurunuzdan sonraki 7 iş günü boyunca aktif olacaktır. 7 iş günü içerisinde kodu kullanamamanız halinde kod pasif hale gelecek ve bu süre sonunda artık kullanılamayacaktır.

 

Soru; Havale / EFT ile ödeme yaptığım ürünü nasıl iade edebilirim?

Tüm ödeme yöntemleri için iade talebi oluşturma adımları aynıdır.

Havale/EFT ile verilen siparişlerin geri ödeme işlemi ise iadeniz onaylandığı maksimum 3 iş günü içerisinde banka hesabınıza otomatik yapılır ve ödemeniz hesabınıza anında yansır.

 

Soru; Taksitle aldığım ürünün iadesi neden taksitle yapılıyor?

Taksitlendirilmiş kredi kartı alışverişi iadelerinde, Alışveriş Burada tarafından tutarın tamamı kredi kartınızın ait olduğu bankaya tek seferde ödenir.

Ancak bankaların iç işleyişleri nedeniyle, bu tutarlar banka tarafından kartınıza sipariş sırasında seçtiğiniz ay kadar taksitle iade edilir. İade ödemelerinin taksitle yapılmasında Alışveriş Burada’nın herhangi bir müdehalesi olmayıp detaylı bilgi için bankanızla iletişime geçmeniz gerekir.

 

Soru; Siparişimi iade / iptal ettim, kargo ücreti iade edilir mi?

İade / iptal ettiğiniz siparişinizde, ödediğiniz kargo ücreti sipariş tutarınıza eklenerek size geri ödenir.

 

Soru; İade talebim neden onaylanmadı?

​İade talebi onay süreci satıcı, ürün ve garanti koşullarına bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Eğer taahhüt edilen iade koşullarına istinaden iade talebiniz reddedildiyse nedenini "Hesabım > İadelerim" sayfasında görüntüleyebilirsiniz.​

 

Soru; Alışverişimde kullandığım hediye çekim iade edilir mi?

Hediye çeki kullanarak yaptığınız alışverişlerde ürün iadesi yapmanız durumunda hediye çekleriniz Alışveriş Burada hesabınıza tanımlanır.

  • Sipariş tutarının tamamı hediye çeki ile ödendiyse, İade tutarının tamamı Alışveriş BUrada hesabınıza alışveriş puanı olarak tanımlanır.
  • Sipariş tutarının bir kısmı hediye çeki ile ödendiyse, İade edilecek ürün tutarı, toplam sipariş tutarına oranlanır ve bu şekilde hesabınıza tanımlanacak alışveriş puanı tutarı ve bankanıza geri ödenecek tutar belirlenir. Örneğin; 100 TL’lik ürün sipariş verdiniz. Siparişin 40 TL’sini hediye çeki ile 60 TL’sini kredi kartıyla ödediniz. İade ettiğiniz ürünlerin toplam ücretinin 50 TL olması durumunda; 20 TL hediye çeki olarak Alışveriş Burada hesabınıza tanımlanır, 30 TL satın alırken kullandığınız kredi kartınıza geri ödenir.